VÁLASZ A PRÁGAI BORBEMUTATÓVAL KAPCSOLATBAN

Tisztelt Szerkesztőség!

A Magyar Bormarketing Kht képviseletében a prágai borkóstoló ügyében az alábbiakról kívánom tájékoztatni Önöket.


Úgy gondolom, hogy a professzionális és hiteles újságírás alapfeltétele a kapott információk valódiságának ellenőrzése és a másik fél álláspontjának feltárása. Ezen alapvető kritériumoknak Önök a hivatkozott cikk kapcsán meg sem próbáltak eleget tenni, hiszen annak nyilvánosságra hozatala előtt a Bormarketing Kht véleményét nem kérték ki, továbbá a cikk olvasása során az is kiderül, hogy annak tartalma több ponton is eltér a valóságtól, vagy pontosításra szorul.
VÁLASZ A PRÁGAI BORBEMUTATÓVAL KAPCSOLATBAN

A Wines of Hungary prágai borbemutatójának szervezésére kiírt pályázatra valóban 2 ajánlat érkezett. A cikkben említett Hungarian Vintage Vines (HVV) pályázata, amely egy sátorral fedett étteremben, kolbász és gulyásleves mellett képzelte el a professzionális kóstoló lebonyolítását az értékelés során alulmaradt, a rendezés jogát a másik pályázó, a Premium Publishing Communities (PPC) nyerte el, amely Prága belvárosában, az Önök által is említett Kaiserstein Palace elegáns termeiben tervezte az esemény lebonyolítását. A két pályázó árajánlata között csekély, mindösszesen 375 eurós különbség volt.

A döntés megszületését követően a kiírást bonyolító Agrármarketing Centrum (AMC) felülvizsgálatot kért, amelynek az agrárminiszter döntéselőkészítő szerveként funkcionáló Bormarketing Bizottság az eredményhirdetést megelőzően eleget tett. A pályázatok ismételt, részletes áttekintését követően a Bizottság nem változtatott álláspontján, és ellenszavazat nélkül ismét a PPC ajánlata mellett tette le a voksát. Mindezek fényében újabb felülvizsgálatnak nem látjuk értelmét, erről a mai napon, az Önök cikkének megjelenése előtt tájékoztattuk a HVV tulajdonosát is.

A nyertes pályázó a Bormarketing Kht szakmai igényei és elvárásai szerint, 4 hét alatt készítette elő az eseményt (helyszín, eszközök, ültetett és sétáló kóstolók, meghívók kiküldése, hirdetés, stb.). A kóstolóra a szokásosnál több, összesen 300 kg jeget rendeltünk, és azoknak a borászatoknak, amelyek - kérésünknek megfelelően - a rendezvény megnyitása előtt két órával a helyszínre érkeztek, volt is lehetőségük boraik behűtésére. Ami pedig az étkeztetést illeti, szakmai kóstolókra a komoly érdeklődök nem enni jönnek, hanem bort kóstolni, és a borok mennyiségétől függően legfeljebb 2-3 órát töltenek a helyszínen. Szintén komoly szakmai hiba lenne diót és sajtot felszolgálni egy ilyen rendezvényen, a hozzáértőknek ezt talán nem kell magyarázni...

A 170 előzetesen regisztrált látogatóból több mint 150 fő jött el a rendezvényre. A rendezvényt követően 40 résztvevőtől írásos véleményt is begyűjtöttünk, amelynek nem titkolt célja az ilyen jellegű rendezvények kiértékelésének elősegítése. A vendégek értékeléséből kiderül, hogy a válaszadók összességében jónak ítélték meg a rendezvényt (kérésre megküldjük a részletes értékelést). Ezen felül a kiállítók által visszaküldött értékelőlapok összesítéséből (lásd csatolt táblázat, az eredeti értékelőlapok megtekinthetőek a Bormarketing Kht irodájában) nem csupán az derül ki, hogy összességében elégedettek a rendezvénnyel, hanem az is, hogy többségük komoly tárgyalásokat folytatott, illetve üzleti célú megkeresést kapott az eseményt követő 2 héten belül.

A HVV által a rendezvény alatt kezdeményezett petíciót aláíró „felháborodott termelők egy csoportja” pedig valójában a HVV által képviselt 5 borászatot, valamint a Szigetvint takarja. Álláspontunk szerint a kóstolóval alapvetően egy számottevő probléma volt. Nevezetesen az, hogy a HVV tulajdonosai és társaságuk a rendezvény helyszínén, a vendégek szeme láttára és a megjelent sajtó előtt próbálták szabotálni a rendezvényt. Ennek valóban komoly országimázs romboló hatása van. Ideje lenne megtanulni, hogy sikereket csak közösen, egymást támogatva és nem egymást lejáratva, a széthúzás útján érhetünk el. A Bormarketing Kht ebben a szellemben hozta létre a Wines of Hungary közös márkát, és ennek megfelelően kívánja folytatni tevékenységét a jövőben is.

A „prágai ügy” nem más, mint egy megalapozatlan lejárató kampány, amelyben a történtek egyoldalú bemutatásával az Eszencia magazin is részt vállalt.

Budapest, 2009. július 13.

Üdvözlettel,
Nemes Richárd



Az Eszencia Internetes Magazin szerkesztőségi álláspontja:

A prágai borbemutatóval kapcsolatban mindkét fél álláspontját bemutattuk, ezért nem megalapozott az az állítás, mely szerint egyoldalúan tájékoztattunk.
Mivel egy időben juttattuk el a levelet, illetve minden, nekünk átadott feljegyzést a bemutatóval kapcsolatban a Bormarketing Kht.-nek, ezért semminemű hátrány nem érte a társaságot.
A Kht. munkájáról már több helyen beszámoltunk, illetve elismerően szóltunk, ezért az Eszencia Magazin szerkesztősége kifejezetten sértőnek tartja és visszautasítja azt a kijelentést, mely szerint mi a Bormarketing Kht. lejárató kampányában vennénk részt.

A magazin szerkesztői


Előzmény: BERÁGTAK A TERMELŐK A BORMARKETING KHT.-RA

További Hírek

Minden borbarát tudja, hogy ha február, akkor Furmint. A furmint szempontjából koncentrált időszakban országszerte, sőt immár határainkon túl is éttermek, borkereskedők, események hívják fel a figyelmet a szőlőfajta értékeire.
Minden borbarát tudja, hogy ha február, akkor Furmint. A furmint szempontjából koncentrált időszakban országszerte, sőt immár határainkon túl is éttermek, borkereskedők, események hívják fel a figyelmet a szőlőfajta értékeire.
2020-02-20

Minden borbarát tudja, hogy ha február, akkor Furmint. A furmint szempontjából koncentrált időszakban országszerte, sőt immár határainkon túl is éttermek, borkereskedők, események hívják fel a figyelmet a szőlőfajta értékeire.

Jó hír a bor iránt rajongóknak: idén is lesz VinCE Budapest!
Jó hír a bor iránt rajongóknak: idén is lesz VinCE Budapest!
2020-02-19

Ismét megnyitja kapuit április első hétvégéjén a VinCE Budapest Wine Show a Várkert Bazárban. Az ország egyik legjobban várt beltéri boros eseményén több száz bor, pezsgő és párlat kóstolására lesz lehetőség.

Irodalmi bor lett a REDy
Irodalmi bor lett a REDy
2020-02-18

Nemzetközi irodalmi díjátadó ceremóniát színezett a vörös házasítás: a REDy.

 

Nem csak bor készül a szőlőből
Nem csak bor készül a szőlőből
2020-02-17

Az Argiolas szardíniai birtokon 5000 tonna szőlőt szüretelnek évente. Mariano és Barbara büszkék arra, hogy csak őshonos fajtáik vannak, így hozzájárulnak a körkörös gazdasághoz.

Az amerikai büntetővám betehet a francia boroknak
Az amerikai büntetővám betehet a francia boroknak
2020-02-12

Rekordszintre emelkedett a francia borok és szeszesitalok exportja tavaly, de az idei kilátások egyelőre kedvezőtlenek - írja az MTI a francia bor- és szeszesital-exportőrök szövetségének (FEVS) közlése nyomán.

Debrecen város bora - Most először hat bor és egy pezsgő viselheti a címet
Debrecen város bora - Most először hat bor és egy pezsgő viselheti a címet
2020-01-30

A Debrecen város bora címet most először egy teljes borkínálatban, hét kategóriában ítélték oda, a díjazottak egy évig lesznek a város borai.

A klímaváltozás miatt eltűnhet a tokaji bor
A klímaváltozás miatt eltűnhet a tokaji bor
2020-01-30

A globális felmelegedés miatt átrendeződik a világ bortérképe a következő évtizedekben – tájékoztat az EuroNews egy amerikai tudományos akadémia folyóiratában (PNAS) megjelent tanulmányra hivatkozva.

Több mint nyolcszáz bor az évindító kóstolón
Több mint nyolcszáz bor az évindító kóstolón
2020-01-29

Több mint 800 magyar és külföldi borral, Furmint teremmel, valamint mesterkurzusokkal és előadásokkal várja az érdeklődőket a Winelovers Grand borkóstoló szombaton a Corinthia Hotel Budapest termeiben.

360 ezer liter bor folyt egy folyóba Kalifornia államban
360 ezer liter bor folyt egy folyóba Kalifornia államban
2020-01-25

3600 hektoliter bort veszített el egy Kalifornia állambeli borgazdaság, miután az egyik bortartály ajtaja kinyílt szedán. A CNN híre szerint a bor egy patakba folyt Sonoma megyében.

Programok