TOKAJI GRAFIKUS NYERTE MEG A FURMINT FEBRUÁR LOGÓPÁLYÁZATÁT

Szentirmai Zsolt, sárospataki szabadúszó webdesigner, grafikus nyerte meg a Furmint Február logópályázatát, a második helyezett Fejér Anna, a harmadik pedig Ulrich Sára lett.

A Furmint Február néven 2010 februárjában életre hívott programsorozat lényege abban áll, hogy a benne részt vevő éttermek, borkereskedések, pincészetek saját lehetőségeiket és kreativitásukat kihasználva, egyszerre hívják fel vendégeik, vásárlóik figyelmét erre, a mindannyiunk által kiemelkedőnek tartott szőlőfajtára. Mondhatjuk úgy is, a jó cél érdekében együtt iszunk furmintokat ebben a téli hónapban.
TOKAJI GRAFIKUS NYERTE MEG A FURMINT FEBRUÁR LOGÓPÁLYÁZATÁT

A bevezető évnek tekintett 2010 után, jövő év elején az ötletgazda Vinoport.hu még több emberhez szeretné eljuttatni a furmintfogyasztásra buzdító üzenetet. A mind több partner bevonása érdekében szükségesnek tűnt egy logó létrehozása, ezért augusztus végén a szervezők pályázatot hirdettek, amelyen 83 grafikus és grafikus jelölt indult el, közel 200 munkával. A versenymunkák közül egy héttagú zsűri választotta ki a győztest, amelynek tagjai:

Bodó Judit, a fiatal borászgeneráció elismert tagja, a Bott Pince borásza
Diószegi Dezső, vezető hazai borkereskedés, In Vino Veritas kereskedelmi vezetője
Gazda Albert, az Index Kultúra rovatának vezetője, az Albertgazda.blog.hu szerzője
Ipacs Géza, hazánk legelismertebb boros címke tervezője, az Apacs Stúdió vezetője
Kézdy Dániel, a Vinoport.hu Online Bormagazin lapigazgatója
Szepsy István, 2001-ben az Év Bortermelője, meghatározó tokaji borász
Tálos Attila, vezető hazai borkereskedés, a Bortársaság ügyvezetője
Zwack Izabella, a Zwack Izabella Borválogatás és a Dobogó Pincészet tulajdonosa

A zsűri egy személyes találkozón három logót emelt ki a beküldöttek közül, amelyek Ipacs Géza javaslatai alapján kerültek átdolgozásra. Végül a visszaküldött három pályázat közül Szentirmai Zsolt műve bizonyult a legjobbnak. A Tokaji borvidéken,

Sárospatakon dolgozó, és így annak borait, különösen furmintjait jól ismerő, független grafikus az utóbbi két évben kezdett el borászatok számára holnapot és csomagolást tervezni. Munkái közé tartozik a „Bor, Mámor, Bénye 2010”-es kampánya és a Szilágyi Pincészet honlapja.

A tervező koncepciója: a logó kialakításakor a két f-betűből indult ki, de ezeknél sok más indulóval szemben, írott változatukat tekintette kiindulópontnak, különösen, mert azok sujtásokra, szőlőindákra emlékeztette őt. A két karakter azonban magában nem mutatott elég jól, így a fiatal grafikus egy körrel kombinálta őket, amely egyben egy szőlőbogyó szimbólumaként is felfogható. A képi elem mellett megjelenő Furmint Február felirathoz a tervező egy kemény, modern betűtípust választott, amely a furminthoz hasonlóan határozott karakterrel bír.

A Furmint Február 2011 előkészületeinek csak egyik részét jelenti a logópályázat, e mellett a szervezők már felvették a kapcsolatot a korábban együttműködőkkel és több új partnerrel is. A Furmint Február programjainak összefogója, a Vinoport.hu különösen fontos eredménynek tartja, hogy a Furmint Február 2011-hez csatlakozási szándékát jelezték a legfontosabb bornagykereskedők, így együttesen népszerűsíti majd a furmintból készült borokat jövő februárban a Bortársaság, a Bor és Más, az In Vino Veritas, a Monarchia, a Terroir Club és a Zwack Izabella Borválogatás. A szervezők január végéig várják a kezdeményezéshez csatlakozó éttermek, borkereskedések, pincészetek jelentkezését.

További Hírek

Minden borbarát tudja, hogy ha február, akkor Furmint. A furmint szempontjából koncentrált időszakban országszerte, sőt immár határainkon túl is éttermek, borkereskedők, események hívják fel a figyelmet a szőlőfajta értékeire.
Minden borbarát tudja, hogy ha február, akkor Furmint. A furmint szempontjából koncentrált időszakban országszerte, sőt immár határainkon túl is éttermek, borkereskedők, események hívják fel a figyelmet a szőlőfajta értékeire.
2020-02-20

Minden borbarát tudja, hogy ha február, akkor Furmint. A furmint szempontjából koncentrált időszakban országszerte, sőt immár határainkon túl is éttermek, borkereskedők, események hívják fel a figyelmet a szőlőfajta értékeire.

Jó hír a bor iránt rajongóknak: idén is lesz VinCE Budapest!
Jó hír a bor iránt rajongóknak: idén is lesz VinCE Budapest!
2020-02-19

Ismét megnyitja kapuit április első hétvégéjén a VinCE Budapest Wine Show a Várkert Bazárban. Az ország egyik legjobban várt beltéri boros eseményén több száz bor, pezsgő és párlat kóstolására lesz lehetőség.

Irodalmi bor lett a REDy
Irodalmi bor lett a REDy
2020-02-18

Nemzetközi irodalmi díjátadó ceremóniát színezett a vörös házasítás: a REDy.

 

Nem csak bor készül a szőlőből
Nem csak bor készül a szőlőből
2020-02-17

Az Argiolas szardíniai birtokon 5000 tonna szőlőt szüretelnek évente. Mariano és Barbara büszkék arra, hogy csak őshonos fajtáik vannak, így hozzájárulnak a körkörös gazdasághoz.

Az amerikai büntetővám betehet a francia boroknak
Az amerikai büntetővám betehet a francia boroknak
2020-02-12

Rekordszintre emelkedett a francia borok és szeszesitalok exportja tavaly, de az idei kilátások egyelőre kedvezőtlenek - írja az MTI a francia bor- és szeszesital-exportőrök szövetségének (FEVS) közlése nyomán.

Debrecen város bora - Most először hat bor és egy pezsgő viselheti a címet
Debrecen város bora - Most először hat bor és egy pezsgő viselheti a címet
2020-01-30

A Debrecen város bora címet most először egy teljes borkínálatban, hét kategóriában ítélték oda, a díjazottak egy évig lesznek a város borai.

A klímaváltozás miatt eltűnhet a tokaji bor
A klímaváltozás miatt eltűnhet a tokaji bor
2020-01-30

A globális felmelegedés miatt átrendeződik a világ bortérképe a következő évtizedekben – tájékoztat az EuroNews egy amerikai tudományos akadémia folyóiratában (PNAS) megjelent tanulmányra hivatkozva.

Több mint nyolcszáz bor az évindító kóstolón
Több mint nyolcszáz bor az évindító kóstolón
2020-01-29

Több mint 800 magyar és külföldi borral, Furmint teremmel, valamint mesterkurzusokkal és előadásokkal várja az érdeklődőket a Winelovers Grand borkóstoló szombaton a Corinthia Hotel Budapest termeiben.

360 ezer liter bor folyt egy folyóba Kalifornia államban
360 ezer liter bor folyt egy folyóba Kalifornia államban
2020-01-25

3600 hektoliter bort veszített el egy Kalifornia állambeli borgazdaság, miután az egyik bortartály ajtaja kinyílt szedán. A CNN híre szerint a bor egy patakba folyt Sonoma megyében.

Programok