ORSZÁGIMÁZS TOKAJJAL
A kiállítás összességében egészen más volt, mint amit itt, Magyarországon a kiállításokon megszoktunk. A kiállítók nem szolgáltatók voltak ugyanis, nem utazási irodák, hanem kisebb-nagyobb desztinációk. A pultokon az esetek 90%-ában nem voltak egyéni szolgáltatói ajánlatok, prospektusok, ehelyett tematikus imázs kiadványokkal és kapcsolódó szolgáltatói katalógusokkal várták az érdeklődőket. A konkrét érdeklődők számára vették csak elő részletes kínálatukat (szolgáltatói ajánlatok, pontos árak, stb.), a nagyközönség felé nem ezeket jelenítették meg. Emellett klaszterek, illetve a távolabbi desztinációk esetében ország szintű megjelenések voltak jellemzőek.
A közönség is egészen más összetételű volt, mint az itthon megszokott.
Elmaradtak a magyarországi kiállítók rémálmai, a gyűjtögetők, aminek az előnye, hogy csak az vitte el a prospektusokat a standról, akinek valóban szüksége volt rá. A szakmai napon - de utána is - számos utazási iroda keresett meg minket, akiknek konkrét ajánlatokra van szükségük a 2009-es kínálati katalógusukhoz. Lengyelországban ugyanis jóval nagyobb számban vannak jelen a tour operátorok és kisebb utazási irodák (nem mentek csődbe és nem vásárolta fel őket valamelyik multi), akik egyedi kínálattal tudnak csak fennmaradni, éppen ezért kreatív csoportprogramokat, különleges borkóstolókat, több napos csomagajánlatokat kerestek. Nagy örömünkre szolgált, hogy miután az ő fennmaradásuk egyedüli esélye a minőségi szolgáltatásokban rejlik, nagy érdeklődést tanúsítottak a minőségi szállásajánlatok, illetve minőségi szolgáltatások iránt.
A Tokaj-Zemplén desztináció termékei közül első helyen a tokaji bor és az ehhez kapcsolódó termékcsomag állt (hajókázás, kádárbemutató, városlátogatások, borvacsora, cigányzene, stb.). Második helyen a kézzel készített ételek és tárgyak és a kapcsolódó kézműves programok iránt érdeklődtek, harmadik helyen pedig a termálfürdők és wellness kínálat szerepelt (meg kell jegyezni, hogy Észak-Magyarországként vettünk részt a kiállításon, így ez utóbbi terén elsősorban a mezőkövesdi, egri és miskolci kínálatra volt kereslet).
Nagy örömünkre szolgált, hogy sok szempontból egyáltalán nem voltunk lemaradva külső szemmel a többi kiállítótól. A Magyar Turizmus ZRt. imázs kiadványai (termék és régiós) a nagyközönség számára készültek ugyan és küllemében itt-ott nem versenyezhettek a Kanári-szigetek, Marocco vagy Németország meseszép képes albumaival, ám jóval szélesebb termékskálát mutattak be, mint azok - ráadásul a többiektől eltérően nem angol, hanem lengyel nyelven, amit az érdeklődők igencsak díjaztak. A mi régiós lengyel kiadványunk is kiválóan szerepelt - gyakorlatilag az első, szakmai nap végére az összes kiadvány elfogyott.
Ami a saját térségünket illeti, itt debütált az Irány Tokaj-hegyalja!
kiadvány-együttes, amely a nyár folyamán jelent meg a Tokaj Mikrorégióért Alapítvány gondozásában LEADER+ támogatásból. Az imázs szórólapból (tokaji borfajták, borvidék-világörökség, Dél-Tokaj-Hegyalja települései), információs térképből, a Borbarangolások című impozáns kiadványból, Szolgáltató katalógusból és a településeket bemutató reprezentatív kiadványból álló együttes nagy sikert aratott a kiállításon, ugyanis általuk kínálni tudtunk mindent, amire az érdeklődők vágytak: a Borbarangolások terméket kínált, a katalógus a kapcsolódó szálláshely kínálatot és szolgáltatásokat, a reprezentatív pedig - a többi desztinációhoz hasonlóan - ragyogó imázs kiadványként szolgált. A kiadványok küllemükben és tartalmukban semmiben sem maradtak el más desztinációk kiadványaitól.
Ugyanakkor a Tokaj-Hegyalja Guide című kiadvány is nagy sikernek örvendett - a visszajelzések azt mutatják, hogy igenis szükség van erre a kiadványra, sokkal hasznosabb és informatívabb az ebben való megjelenés, mint számos egyéni települési imázs és egyéni szolgáltatói kiadvány.
A Magyarország standján kiállítók az országimázst két termékkel formálták
Varsóban: az MT ZRt. kürtőskalácsot süttetett, mi Tokaj borát tettük mellé - a siker pedig nem maradt el.
További Hírek
2020-02-20
Minden borbarát tudja, hogy ha február, akkor Furmint. A furmint szempontjából koncentrált időszakban országszerte, sőt immár határainkon túl is éttermek, borkereskedők, események hívják fel a figyelmet a szőlőfajta értékeire.
2020-02-20
Bizarr vészhelyzet alakult ki Lustenau városában.
2020-02-19
Ismét megnyitja kapuit április első hétvégéjén a VinCE Budapest Wine Show a Várkert Bazárban. Az ország egyik legjobban várt beltéri boros eseményén több száz bor, pezsgő és párlat kóstolására lesz lehetőség.
2020-02-18
Nemzetközi irodalmi díjátadó ceremóniát színezett a vörös házasítás: a REDy.
2020-02-17
Az Argiolas szardíniai birtokon 5000 tonna szőlőt szüretelnek évente. Mariano és Barbara büszkék arra, hogy csak őshonos fajtáik vannak, így hozzájárulnak a körkörös gazdasághoz.
2020-02-12
Rekordszintre emelkedett a francia borok és szeszesitalok exportja tavaly, de az idei kilátások egyelőre kedvezőtlenek - írja az MTI a francia bor- és szeszesital-exportőrök szövetségének (FEVS) közlése nyomán.
2020-01-30
A Debrecen város bora címet most először egy teljes borkínálatban, hét kategóriában ítélték oda, a díjazottak egy évig lesznek a város borai.
2020-01-30
A globális felmelegedés miatt átrendeződik a világ bortérképe a következő évtizedekben – tájékoztat az EuroNews egy amerikai tudományos akadémia folyóiratában (PNAS) megjelent tanulmányra hivatkozva.
2020-01-29
Több mint 800 magyar és külföldi borral, Furmint teremmel, valamint mesterkurzusokkal és előadásokkal várja az érdeklődőket a Winelovers Grand borkóstoló szombaton a Corinthia Hotel Budapest termeiben.
2020-01-25
3600 hektoliter bort veszített el egy Kalifornia állambeli borgazdaság, miután az egyik bortartály ajtaja kinyílt szedán. A CNN híre szerint a bor egy patakba folyt Sonoma megyében.