A BORFOGYASZTÁST NÉPSZERŰSÍTI AZ AMC

2008-12-18 | napi.hu
A Földművelésügyi és Vidékfejlesztési Minisztérium intézményeként működő Agrármarketing Centrum (AMC) három, a borfogyasztás népszerűsítésére szóló 2009-es kampány tervezésére és lebonyolítására írt ki uniós közbeszerzési eljárásokat.
A BORFOGYASZTÁST NÉPSZERŰSÍTI AZ AMC

Az egyik a Borszerda bor- és gasztronómiai akció tervezésére és kivitelezésére szól, amelynek keretében az éttermek fél áron adják majd a borlapon található magyar italokat vagy egy pohárral ingyen kínálhatják meg vendégeiket a ház borából. Ennek népszerűsítésére azok az ügynökségek pályázhatnak, amelyek rendelkeznek az elmúlt három évben (2005-2007) teljesített, legalább három, egyenként nettó 20 millió forint ellenértékű, marketingkommunikációs tervezéssel és kivitelezéssel kapcsolatos referenciával. A második és harmadik tender a jövő évi borturizmus-, illetve fröccskultúrakampányok megvalósítására szól, ezekre azonban már három, egyenként legalább 50 millió forintos referenciát kell benyújtaniuk a részvételre jelentkezőknek. Az eljárásokat tárgyalásos formában bonyolítják le, a jelentkezési határidő a Borszerda megvalósítására pályázóknak 2009. január 13., míg a borturizmus- és a fröccskultúrakampányoké január 27. - derül ki a közbeszerzési felhívásokból.

A nemzeti bormarketingprogram keretében végzett 2008-as piackutatás világított rá azokra a területekre, amelyekkel kiemelten kell foglalkoznunk - mondta lapunknak Nemes Richárd, a kampányok szakmai hátterét biztosító Bormarketing Kht. ügyvezető igazgatója. Ez alapján egyértelművé vált, hogy a borok hetven százalékát diszkontáruházaknak értékesítik, míg a fennmaradó részen a cateringszolgáltatók, a szaküzletek és a direkt pincei eladások osztoznak. Termelői szemszögből a pincei eladás a legprofitábilisabb kereskedelmi forma, mert ezzel a termelők a márkahűséget és a személyes kontaktus kialakítását is erősíthetik. A kisebb pincészetek ugyanakkor nincsenek abban az alkupozícióban, hogy termékeik felkerüljenek a diszkontáruházak polcaira. A probléma orvoslására tehát olyan kommunikációs stratégiát kell kialakítani, amely az egészségturizmushoz hasonló potenciállal rendelkező borturizmust erősíti - tette hozzá Nemes. Az állami támogatással megvalósuló kommunikációs kampányok éves költségvetése 750 millió forint. Ebben szerepelnek regionális és országos lefedettségű programok, valamint a külföldi promóció erősítése is. A három különböző kommunikációs kampány egymást erősítve, különböző idősávokban indul és a nyár elején induló szezonra összpontosít. A Borszerda-kampány nem titkolt célja, hogy a Torkos csütörtök mintájára erősítse az éttermi borfogyasztást, a fröccskultúrakampány pedig konkrét célközönséget, a fiatal felnőtteket szólítja meg és a kulturált borfogyasztás erősítésére helyezi a hangsúlyt.

További Hírek

Minden borbarát tudja, hogy ha február, akkor Furmint. A furmint szempontjából koncentrált időszakban országszerte, sőt immár határainkon túl is éttermek, borkereskedők, események hívják fel a figyelmet a szőlőfajta értékeire.
Minden borbarát tudja, hogy ha február, akkor Furmint. A furmint szempontjából koncentrált időszakban országszerte, sőt immár határainkon túl is éttermek, borkereskedők, események hívják fel a figyelmet a szőlőfajta értékeire.
2020-02-20

Minden borbarát tudja, hogy ha február, akkor Furmint. A furmint szempontjából koncentrált időszakban országszerte, sőt immár határainkon túl is éttermek, borkereskedők, események hívják fel a figyelmet a szőlőfajta értékeire.

Jó hír a bor iránt rajongóknak: idén is lesz VinCE Budapest!
Jó hír a bor iránt rajongóknak: idén is lesz VinCE Budapest!
2020-02-19

Ismét megnyitja kapuit április első hétvégéjén a VinCE Budapest Wine Show a Várkert Bazárban. Az ország egyik legjobban várt beltéri boros eseményén több száz bor, pezsgő és párlat kóstolására lesz lehetőség.

Irodalmi bor lett a REDy
Irodalmi bor lett a REDy
2020-02-18

Nemzetközi irodalmi díjátadó ceremóniát színezett a vörös házasítás: a REDy.

 

Nem csak bor készül a szőlőből
Nem csak bor készül a szőlőből
2020-02-17

Az Argiolas szardíniai birtokon 5000 tonna szőlőt szüretelnek évente. Mariano és Barbara büszkék arra, hogy csak őshonos fajtáik vannak, így hozzájárulnak a körkörös gazdasághoz.

Az amerikai büntetővám betehet a francia boroknak
Az amerikai büntetővám betehet a francia boroknak
2020-02-12

Rekordszintre emelkedett a francia borok és szeszesitalok exportja tavaly, de az idei kilátások egyelőre kedvezőtlenek - írja az MTI a francia bor- és szeszesital-exportőrök szövetségének (FEVS) közlése nyomán.

Debrecen város bora - Most először hat bor és egy pezsgő viselheti a címet
Debrecen város bora - Most először hat bor és egy pezsgő viselheti a címet
2020-01-30

A Debrecen város bora címet most először egy teljes borkínálatban, hét kategóriában ítélték oda, a díjazottak egy évig lesznek a város borai.

A klímaváltozás miatt eltűnhet a tokaji bor
A klímaváltozás miatt eltűnhet a tokaji bor
2020-01-30

A globális felmelegedés miatt átrendeződik a világ bortérképe a következő évtizedekben – tájékoztat az EuroNews egy amerikai tudományos akadémia folyóiratában (PNAS) megjelent tanulmányra hivatkozva.

Több mint nyolcszáz bor az évindító kóstolón
Több mint nyolcszáz bor az évindító kóstolón
2020-01-29

Több mint 800 magyar és külföldi borral, Furmint teremmel, valamint mesterkurzusokkal és előadásokkal várja az érdeklődőket a Winelovers Grand borkóstoló szombaton a Corinthia Hotel Budapest termeiben.

360 ezer liter bor folyt egy folyóba Kalifornia államban
360 ezer liter bor folyt egy folyóba Kalifornia államban
2020-01-25

3600 hektoliter bort veszített el egy Kalifornia állambeli borgazdaság, miután az egyik bortartály ajtaja kinyílt szedán. A CNN híre szerint a bor egy patakba folyt Sonoma megyében.

Programok